The little store! =)


Kommentarer
Postat av: Sara

Hemsy, riktigt kul att läsa - har kollat igenom hela din blogg nu: riktigt fina bilder med!! när kommer bilden på seiko-san? (Folk verkar vara trevligare i Japan?)

Ska bli kul att följa den här bloggen!!

2009-10-11 @ 15:45:12
Postat av: Hamsa

Hej Shemsy! Vad kul att du tittar in! ^^

Vad bra, försöker skriva så gott jag kan =)

Jag vet! Jag måste verkligen ta en bild på henne och visa er! Jag kanske kan göra det imorgon, just nu har hon blött hår, för hon har just duschat. Tror inte hon skulle vilje ställa upp på en bild nu =P

Vill du att jag ska ta en bild på nåt mer? You request, I try to fulfill! ;)

2009-10-11 @ 16:05:45
Postat av: Basmis

Inte jättemycket utbud nej, men om det är fint att sitta där så är man ju glad över det? :D haha

2009-10-11 @ 16:44:09
Postat av: Sara

hm, hm, jag återkommer... (eller förresten: ta bild på allt!! )



Men säg mig Hemsy: hur är maten, egentligen? Är det stor skillnad på kinamat här och i Japan?

2009-10-11 @ 18:53:31
Postat av: Hamsa

Basma: Haha, nä, det är sant =) Man är ganska avskild när man sitter där, vilket kan vara skönt =)



Sara: Haha, då skulle utrymmet på internet ta slut! ;D

Få se, maten, vissa grönsaker är svåra att få tag på här, som till exempel red lettuce. Seiko-san har haft svårigheter att hitta det här. Ockra är vanligt här, i Sverige vet de flesta inte vad det är för något =O

Maten är godare här tycker jag, för utbudet är större, det är inte bara kinamat: friterade räkor med ris och sötsur sås =P Haha =)

Det är också vanligare med fisk än kött här, och bröd är inte lika vanligt som ris. Deras brödskivor är enorma! Jag blev förvånad när jag skulle äta det för första gången, en brödskiva är stor och tjock (nästan lika tjock som två brödskivor!)

2009-10-12 @ 04:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0